УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

Кабінет пацієнта
Будь-ласка авторизуйтесь або зареєструйтесь
Телефони гарячих ліній
Урядова
1545
Міністерство охорони здоров'я
0-800-801-333
Тернопільська ОДА
097 828-75-27
Управління ОЗ Тернопільської ОДА
0352 52-10-71
0352 25-48-76
Новини
12:50, 24 травня 2018
З нагоди проведення в Тернопільській області Всеукраїнського тижня планування сімї та збереження репродуктивного здоров’я проведено круглий стіл та прес – конференцю експертів управління охорони здор..
09:30, 24 травня 2018
23 травня, начальник управління охорони здоров’я Тернопільської обласної державної адміністрації Володимир Григорович Богайчук взяв участь у навчанні з цивільного захисту населення, яке відбулося у Чо..
13:34, 23 травня 2018
Підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості є одним із пріоритетних напрямів державної політики у сферах охорони здоров'я та регіонального розвитку. Саме тому..
всі новини

Засідання колегії Тернопільської обласної державної адміністрації

Про розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості області, 29 листопада,  доповів начальник управління охорони здоров’я Володимир Богайчук під час засідання колегії Тернопільської обласної державної адміністрації.

 

«Підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості є одним із пріоритетних напрямів державної політики у сферах охорони здоров'я та регіонального розвитку. Світова практика свідчить, що найефективнішу первинну медико-санітарну допомогу забезпечує сімейна медицина. Нераціональна організація первинної допомоги та її недостатнє фінансування призвела до втрати комплексності та поступовості у наданні медичної допомоги, формальному підході до здійснення профілактики та диспансерної роботи. Як наслідок - спостерігаються високі рівні пізнього виявлення тяжких хвороб та ускладнень хронічних захворювань, що зумовлює надмірну потребу у дорогому спеціалізованому лікуванні. Мережа первинної медичної допомоги має максимально забезпечувати надання якісних лікарських послуг мешканцям і, одночасно, бути дуже компактною та ефективною, щоб медичні практики несли мінімальні витрати на утримання і які не зменшували б доходи медичного персоналу. А ефективна організація роботи закладів охорони здоров’я первинної ланки призведе до покращення якості та доступності надання медичної допомоги населенню, стану здоров’я населення, збільшення  середньої тривалості життя, зменшення інвалідності та смертності населення» - наголосив Володимир Григорович.

Також, очільник охорони здоров’я зазначив, що  концепція реформи фінансування системи охорони здоров’я, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 року       № 1013, стала головним пусковим механізмом для започаткування комплексних реформ в галузі охорони здоров’я країни.

Верховною радою України прийнято законопроекти:

- № 6327 «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів», що дає змогу запровадити нову модель фінансування системи охорони здоров’я шляхом переходу від фінансування постатейних кошторисів закладів охорони здоров’я до оплати результатів їх діяльності, тобто до оплати фактично наданої ними медичної допомоги

- № 7117 «Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості». Держава запланувала виділення 4 мільярдів гривень за 2 роки на підсилення в сільській місцевості медичної інфраструктури, закупівлю транспортних засобів, обладнання тощо.

   З 1 січня 2018 року набувають чинності проголосовані Верховною радою законопроекти, і вже з 1 квітня 2018 року стартує приписна кампанія.  

За період із 1 квітня до 1 липня 2018 року кожен пацієнт має обрати собі сімейного лікаря і підписати з ним декларацію.

Для тих, хто не впорається, є так звані «вікна можливостей». Перше – 01.07.2018, друге – 01.10.2018.

Фінансування первинної медичної допомоги через Національну службу здоров’я України починається із 1 липня 2018 року.

Результат проведених заходів для лікувально-профілактичних закладів:

- відмова від паперового документообігу;

- збільшена сума фінансування;

- більше самостійності у прийнятті рішень;

- можливість збільшення зарплати лікаря.

Результат для пацієнтів:

  • підвищена якість обслуговування;
  • безкоштовне надання ліків за Програмою;
  • пацієнт сам обирає, де обслуговуватись і лікаря;
  • широкі можливості контролю сервісу з боку пацієнтів;
  • ніяких хабарів.

Що потрібно зробити закладам:

  • провести автономізацію;
  • забезпечити комп’ютеризацію та належне програмне забезпечення для використання eHealth, отримати електронний цифровий підпис закладу охорони здоров’я та лікарів первинної медичної допомоги;
  • привести заклад охорони здоров’я у відповідність до табелів матеріально-технічного забезпечення;
  • забезпечити наявність чергового кабінету первинної медичної допомоги;
  • укласти декларації про вибір лікаря первинної медичної допомоги;
  • укласти договір з Національною службою здоров’я.

Комунальні медичні заклади зможуть перейти на фінансування від Національної служби здоров’я України лише за умови, що всі заклади стали автономними, відповідно до Закону України від  6 квітня 2017 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я».

Перетворення закладів на некомерційні підприємства є найкращим інструментом для запобігання можливому надмірному податковому навантаженню, банкрутству реорганізованих у підприємства комунальних закладів та скороченню наявної мережі. Крім того, це дозволяє захистити їх від приватизації за умови, що перетворені комунальні підприємства будуть внесені до переліку об’єктів комунальної власності відповідної територіальної громади, що не підлягають приватизації.

Один із кроків для закладів охорони здоров’я – забезпечення комп’ютеризації первинної ланки. З цією метою в липні 2017 року в Тернопільській області на першому етапі створено електронний реєстр пацієнтів, так званий «червоний» реєстр, який включає населення, що проживає на лікарській дільниці. До бази даних було внесено 900 тис. населення та модернізовано портал управління охорони здоров'я облдержадміністрації. В першу чергу на сайті управління пацієнт може ознайомитись з базою даних лікарів області та за власним внутрішнім бажанням, місцем знаходження та типом лікаря обрати собі лікаря.

 

За сприяння органів місцевого самоврядування амбулаторії загальної практики-сімейної медицини на 95% забезпечені комп’ютерами, та до середини грудня в усіх лікувально-профілактичних закладах первинної ланки буде впроваджено медичні інформаційні системи, які в подальшому дадуть змогу інтегруватися в електронну систему охорони здоров’я (eHealth).

 Натомість програма eHealth об’єднуватиме реєстри медичних закладів, лікарів та пацієнтів.

         Ще одна перевага – застосування системи ІСРС-2 – це міжнародний класифікатор первинної медичної допомоги. Його розробила всесвітня асоціація сімейних лікарів. Ним користуються у 40 країнах світу. ICPC-2 – саме та система, що дозволяє кодувати причину кожного окремого звернення пацієнта до лікаря. Лікар тепер зможе класифікувати не лише хвороби, але й симптоми.

Важливий крок для пацієнтів – укладення декларації про вибір лікаря первинної медичної допомоги.

Проект декларації розроблений, є порядок вибору лікаря і є додаток “декларація”. І цю декларацію заповнює пацієнт. Ту частину, яка стосується дітей, заповнює опікун. І лише внизу міститимуться дані лікаря і дані надавача послуг первинної медичної допомоги.

        У 2018 році фінансування закладів охорони здоров’я первинної ланкт буде відбуватись двома шляхами:

  1. за рахунок медичної субвенції (до 01 липня 2018 року);
  2. кошти виділені національною службою здоров’я відповідно до укладених декларацій.

В рамках цієї моделі, на первинній ланці планується запровадження методу оплати на основі капітаційної ставки (нормативу на одного пацієнта), Сум фінансування на одного пацієнта буде збільшуватися щороку (2018 – 370 грн на одну особу, 2019 – 410 грн, 2020 – 500 грн), що дасть  можливість збільшення зарплати лікаря.

На слайді приведено структуру витрат лікарів первинної ланки при розрахунку 240 грн на одну особу.

Впровадження електронної системи охорони здоров’я надасть можливість інтегруватися в аптечну мережу і проводити виписку електронних рецептів.

З 1 квітня 2017 року в області реалізується Урядова програма ,,Доступні ліки”, до якої пацієнти з серцево-судинними захворюваннями, діабетом ІІ типу та бронхіальною астмою можуть отримують безкоштовно або з незначною доплатою.

Для реалізації Урядової програми ,,Доступні ліки” в області з початку дії Програми було передбачено 13671,5 тис. гривень, в серпні 2017 року виділено додатково ще 5 468,6 тис. грн.  Загальний бюджет програми у Тернопільській області становить 19 мільйонів 140 тисяч гривень.

Учасниками Програми є 262 аптечних закладів.

На даний час отримано коштів по субвенції в сумі 16 527,7 тис. гривень, використано – 10 436,5тис. гривень, що становить 63,1%. Лікарями виписано 397 739 рецептів. Здійснено відшкодування вартості лікарських засобів, задіяних у програмі, за 291 417 рецептами, 214 587 хворих отримали зазначені медикаменти.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 березня 2014 року № 73 ,,Питання реалізації пілотного проекту щодо запровадження державного регулювання цін на препарати інсуліну”  в області з 1 січня 2018 року впроваджується система державного регулювання цін на препарати інсуліну. В області створено електронний реєстр пацієнтів на цукровий діабет, які потребують інсулінотерапії.

Щодо мережі закладів охорони здоров’я первинної ланки, то в Тернопільській області функціонує 215 амбулаторій загальної практики-сімейної медицини, в тому числі 16 в м. Тернопіль, 734 фельдшерсько-акушерськими та фельдшерськими пунктами.

Станом на 01.11.2017 в Тернопільській області зареєстровано 644,5 штатних посад лікарів загальної практики-сімейної медицини, зайнято посад 570,75. Фізичних осіб 563. Відсоток укомплектованості фізичними особами складає 87,45%. Вакантних посад лікарів загальної практики-сімейної медицини 73,75.

Відповідно до Проекту Постанови Кабінету Міністрів України ,,Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості”, яка передбачає 178 млн. грн для Тернопільської області на покращення матеріально-технічної бази сільських закладів, створено робочу групу у складі заступників голови обласної державної адміністрації та працівників управління охорони здоров’я. Робоча група провела ряд співбесід з керівниками центрів первинної медико-санітарної допомоги, на яких сформовано пропозиції по наступних питаннях:

І. Визначення закладів, в яких будуть проведені заходи щодо покращення умов надання медичної допомоги. Ми рекомендуємо сформувати оптимальну мережу закладів по наданні первинної медико-санітарної допомоги для забезпечення максимальної доступності медичного обслуговування, територіального наближення.

ІІ. Наступне, це Реалізація проектів будівництва, а це нове будівництво, реконструкція та капітальний ремонт закладів охорони здоров’я у сільській місцевості з урахуванням потреб населення у медичному обслуговуванні. Ми розглядали питання доцільності будівництва нової амбулаторії та реконструкції існуючої і за підрахунками, на даний час необхідно збудувати 12 нових амбулаторій, при тому що раніше таких пропозицій було у 30 населених пунктах, відремонтувати 53 заклади та забезпечити житлом 25 сімейних лікарів. (Якщо в селі функціонує амбулаторія у так званій «шевченківській хаті», то не має змісту вкладати туди великі кошти щоб зробити безпечний і гарний заклад, краще побудувати типову амбулаторію в центрі села. Але, якщо амбулаторія знаходиться в двохповерховій будівлі де є можливість провести реконструкцію із розміщенням службового жила, то відповідно, ми рекомендуємо так і робити.)

ІІІ. В результаті проведеної інвентаризації медичного обладнання, устаткування, інструментарію визначена потреба у придбанні обладнання, згідно проекту табеля оснащення на орієнтовну суму 25 млн. грн. Окрім цього, розглядається питання придбання портативних УЗД апаратів для сімейних лікарів та переносних діагностичних наборів для фельдшерів, які за допомогою інтернету мають можливість передачі результатів аналізів лікарям-спеціалістам для подальшого консультування. На даний час амбулаторії забезпечені доступом до мережі інтернет на 90%. Сподіваємось на Ваше сприяння і ця цифра досягне 100% до кінця року.

ІV. Також планується вирішити проблемне питання щодо придбання службових автомобілів типу ,,А” та ,,В” для сімейних лікарів. В області існує така потреба у 189 амбулаторіях.

Доступ до отримання якісної медичної допомоги дасть змогу забезпечити поліпшення, збереження і відновлення здоров’я населення у сільській місцевості.

Прес-служба УОЗ ТОДА


Читайте також