УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

Кабінет пацієнта
Будь-ласка авторизуйтесь або зареєструйтесь
Телефони гарячих ліній
Урядова
1545
Міністерство охорони здоров'я
0-800-801-333
Тернопільська ОДА
097 828-75-27
Управління ОЗ Тернопільської ОДА
0352 52-10-71
0352 25-48-76
Новини
14:40, 20 квітня 2018
23 та 24 квітня з 9:45 години за адресою м. Тернопіль вул. Замкова 14 (готель "Тернопріль") відбудуться тренінги з удосконалення епідеміологічного нагляду за кором та краснухою.
12:32, 20 квітня 2018
20 квітня, під головуванням начальника управління охорони здоров’я Тернопільської обласної державної адміністрації Володимира Григоровича Богайчука відбулися переривчасті курси та засідання обласного ..
17:08, 19 квітня 2018
З 1 квітня по 30 квітня 2018 року триває Всеукраїнський місяць Червоного Хреста під гаслом «100 років милосердя». Мета цього місяця – привернення уваги суспільства до гуманітарної діяльності Товариств..
всі новини

13 вересня відбулась нарада стосовно реформ спеціалізованої та висококваліфікованої медичної допомоги.

13 вересня, заступник голови Тернопільської обласної ради Крупа Любомир Левкович, начальник управління охорони здоров’я Тернопільської обласної державної адміністрації Богайчук Володимир Григорович спільно з командою головних спеціалістів, начальників відділів управління охорони здоров’я Тернопільської обласної державної адміністрації та головними лікарями лікувально-профілактичних закладів області прийняли участь у нараді стосовно реформ спеціалізованої та висококваліфікованої медичної допомоги.

Дану нараду ініційовано громадською організацією “Центр UA” спільно із представниками Міністерства охорони здоров’я України, у рамках другого етапу Всеукраїнського туру «ЗміниТИ»: взаємодія заради змін» та проведено на базі Тернопільської університетської лікарні.

Інна Борзило – експерт ГО «Центр UA», Олександр Правило – начальник відділу юридичної експертизи МОЗ України та Олександр Ябганка – експерт медичної реформи Реанімаційного пакету реформ детально розповіли про  реорганізації закладів охорони здоров’я у комунальні підприємства, моделі оплати додаткових послуг та налагодження ефективного використання надлишкового майна.

Отже, законопроекти, які розпочнуть реформу системи з 1 січня 2018 року, вже пройшли перше читання у Верховній Раді і чекають на остаточний розгляд. На усі заклади та фахівців охорони здоров’я чекають зміни, а саме:

 

ДО 2020 РОКУ УСЯ СИСТЕМА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ПЕРЕХОДИТЬ:

на оплату за обсяг наданих пацієнтам послуг, легальні розрахунки та легальні доходи працівників;

на міжнародні настанови лікування та діагностики (наказ №1422);

на електронну звітність зі скасуванням паперової;

на спрощенні європейські вимоги будівельних та санітарних норм.

Реформою створюється Національна служба здоров’я України, яка буде за єдиними тарифами напряму з національного бюджету фінансувати медичні заклади за надані громадянам послуги.

Усі медичні працівники отримають повну свободу працевлаштування.

Мета реформи – повністю відійти від хабарів та «подяк», які руйнують гідність лікаря, не дають йому чесно заробляти та є найменш ефективним способом фінансування системи охорони здоров’я з боку пацієнтів.

 

ПЕРВИННА ЛАНКА

Відтепер профілактика – один з пріоритетів держави.

 - Пацієнти вільно обирають лікаря (сімейного, терапевта або педіатра) та підписують з нам декларацію.

 - Медична практика отримує кошти за підтримку приписаних пацієнтів.

 - Кошти платяться також, якщо пацієнти не хворіють.

 - Лікар може відмовитися від підписання декларації, якщо в нього вже є 2000 пацієнтів.

 - Коли пацієнт змінює лікаря, він підписує з новим лікарем нову декларацію. Відкріплення від попереднього лікаря не потребується.

 - Перехідний період на нову систему фінансування – до 2019 року.

 - У цей час зберігається та поступово зменшується фінансування пацієнтів, які були приписані до лікаря раніше, та зростає частка пацієнтів, які уклали декларацію.

 - Оплата відбувається щомісячно.

 - Перехід до прямих виплат від Національної служби здоров’я України – 1 січня 2018 року.

 - Про старт приписної кампанії буде оголошено окремо.

 - На первинній ланці середня річна ставна за приписану людину  в 2018 – 370 гривень, в 2019 – 450 гривень.

 - Окремо пацієнти отримують ліки за рецептами в аптеках за програмою «Доступні ліки».

 - Лікар первинної ланки також матиме окремий бюджет на аналізи для пацієнтів.

 - Річний тариф за літню людину (65+) та малюка – вдвічі більший за тариф на чоловіка 25 років.

 - Лікар первинної ланки може діяти в статусі ФОП, ліцензійні умови буде спрощено. У такому випадку бюджетна підтримка пацієнті піде напряму на його рахунок.

  - Якщо медичний заклад автономізовано, а лікар працює як найманий працівник. Він домовляється про зарплату з керівництвом.

  - Власний прибуток лікаря ефективної сімейної практики з 2000 пацієнтами в статусі ФОП – до 18 тисяч гривень, медсестри 12 тисяч гривень.

  - Увага! У групових практик менші витрати і більші доходи.

 

АВТОНОМІЗАЦІЯ ЗАКЛАДІВ

Вимагайте автономізації від місцевої ради!

-Бюджетні заклади перетворюються на комунальні некомерційні підприємства.

-Скасовується тарифна сітка, розподіл ставок та погодження призначень в закладах міськздороввідділами.

-Керівник закладу обирається на конкурсі.

-Зарплата є предметом угоди між працівником та керівником.

-Заклад має свій рахунок у банку та фінансову автономію.

-У закладах вторинного і третинного рівня обов’язково створюється спостережна рада з залученням громадськості.

-Медичні заклади будуть фінансуватися авансовим методом.

 

ВТОРИННА ЛАНКА У 2018

Поступовий перехід на нові правила

1.НСЗУ  підписує контракт зі всіма закладами.

2.Перехід на оплату за послуги відбувається поступово за  роки.

3.На вторинній ланці НСЗУ оплачує:

-у амбулаторних спеціалістів – оплата за випадок чи за візит;

-у стаціонарі – за випадок.

4.Тарифи єдині п всій території України.

5.Інформація про зміни піблікуватися на сайті МОЗ України.

ЯКЄ ЗАРАЗ:

Можна тільки те, що дозволено бюджетному закладу

-Нормативи по ставках, тарифна сітка;

-Обмежене використання інфраструктури;

-Фактична заборона немедичних послуг;

-Необхідність робити все на своїй інфраструктурі;

-Призначення головних лікарів;

-Утримання закладу;

-Фінансування тальки державних та комунальних медичних закладів;

-Постатейне бюджетне фінансування;

-Субвенція в місцевий бюджет на «проживаючих в зоні обслуговування»;

-Територіальна привязка;

-Фактичне прийняття готівки лікарем.

ЯК БУДЕ:

Можна все, що НЕ заборонено комунальному підприємству

-Вільний ринок праці та встановлення зарплат;

-Вільне перепрофілювання з виконанням рамкових вимог;

-Легальне надання додаткових послуг;

-Можливість контрактувати субпідрядників;

-Місцева процедура відбору директора КП;

-Страхові виплати за громадян;

-Контрактування медзакладів будь-якої форми власності та лікарів-ФОПів;

-Закупівля послуг для громадян на довгостроковий термін;

-Виплати напряму медзакладам за підтримку конкретних людей;

-Вільний вибір медзакладів та лікарів громадянами;

-Розрив контракту за прийняття готівки.

 

Прес-служба УОЗ ТОДА


Читайте також