ДЕПАРТАМЕНТ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

Кабінет пацієнта
Будь-ласка авторизуйтесь або зареєструйтесь
Телефони гарячих ліній
Урядова
1545
Міністерство охорони здоров'я
0-800-801-333
Тернопільська ОДА
097 828-75-27
Департамент ОЗ Тернопільської ОДА
0352 52-10-71
Новини
всі новини

В.о. міністра охорони здоров’я України Уляна Супрун прийняла участь у відкритті оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф

1листопада, за участі в.о. міністра охорони здоров’я України Уляни Супрун, голови Тернопільської обласної державної адміністрації Степана Барни, голови Тернопільської обласної ради Вікора Овчарука та начальника управління охорони здоров’я Тернопільської обласної державної адміністрації Володимира Богайчука відбулося урочисте відкриття оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.

«Це визначна подія для усіх жителів нашої області. Адже оперативно-диспетчерська служба – це ще один крок, задля наближення нас до доступної, безоплатної, своєчасної та якісної екстреної (швидкої) медичної допомоги населенню Тернопільської області. Медична реформа в дії, тому ми боремося за швидшу її реалізацію та впровадження на Тернопільщині. У кінцевому підсумку, всі ми прагнемо одного - результату. – наголосив начальник управління охорони здоров’я Тернопільської обласної державної адміністрації Володимир Богайчук. 

Також Володимир Григорович зазначив, що ОДС створена для отримання та опрацювання інформації від мешканців про необхідність надання екстреної медичної допомоги за регіональним принципом, підвищення оперативності, контрольованості та надійності функціонування всього технологічного циклу надання екстреної медичної допомоги. І на сьогоднішній день усі будівельно-монтажні роботи завершені, проведено налаштування, тестування програмного забезпечення та навчання персоналу.

Відтак, до основних складових новоспеченої оперативно-диспетчерської служби Тернопільського центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф відносяться:

1. Власне диспетчерська, до якої входять: 
a) диспетчер прийому виклику у кількості чотирьох робочих місць, який приймає безпосередньо звернення по багатоканальних цифрових лініях зв’язку 103 з задіяними IP-телефонією та SMS-інформуванням. Функцією диспетчера є також супровід з консультуванням пацієнта до приїзду швидкої, передавання виклику диспетчеру напрямку; 
б) диспетчери напрямку у кількості п’яти робочих місць, які обробляють звернення відповідно до регіональності. Отримавши виклик, диспетчер напрямку з допомогою програми, яка аналізує терміновість виклику, місце розміщення спеціалізованих бригад, направляє виклик обраній бригаді шляхом електронної передачі сигналу на смартфон лікаря бригади, паралельно на смартфон водія формується і передається інформація про шлях доїзду до місця виклику; 
в) старший лікар зміни на своєму робочому місці має можливість контролювати всі процеси роботи своєї зміни, а саме: 
- формування і зміну складу бригади 
- розміщення усіх бригад на карті 
- моніторити статуси усіх бригад 
- моніторинг викликів 
г) лікар-консультант має можливість: 
- отримати звернення як з телефону на консультативний номер, так і з допомогою переадресації від диспетчера прийому викликів; 
- отримувати та розшифровувати телеметричну ЕКГ-інформацію від виїзних бригад, та відправляти заключення та рекомендації щодо подальшої лікувальної тактики. 
д) медичний реєстратор має доступ до всієї статистичної інформації, яка накопичується програмою в процесі поступлення, обробки викликів і за допомогою програми отримує статистичну звітність; 
е) системний адміністратор контролює програмну і технічну сторони роботи ОДС; 
у) наявне також навчально-тренувальне місце, яке дозволяє в реальному часі навчати диспетчера без перешкоджання роботі ОДС. 


2. Мозговим центром ОДС є серверна, що складається з сервера з RAID-массивом даних, що дозволяє гарантовано зберігати усю інформацію при будь-яких аварійних ситуаціях, вузол зв’язку в склад якого входить потужна цифрова станція, що дозволяє приймати і обробляти всі поступаючі виклики, мережевого обладнання та допоміжного інженерного обладнання, яке дозволяє підвищити надійність роботи серверної. 
Енергетичну надійність систем забезпечує 2 АВР, потужний дизельний генератор та безперебійні блоки живлення (UPS). 


3. Велику роль в організації роботи ОДС відіграють GPS-модулі з картографією, якими обладнанні усі карети ШМД, лікарі бригад забезпечені сучасними смартфонами, на які приходить виклик від диспетчера напрямку, також заповнюється уся необхідна інформація по виклику. За допомогою додатку смартфона лікар може також оперативно шукати усю необхідну інформацію, а в разі потреби передавати в телеметричний центр з ЕКГ апаратів, та організацію телеконференцій з кваліфікованими вузькопрофільними спеціалістами.


Впровадивши в повному об’ємі всі можливості ОДС пацієнти зможуть отримати набагато швидшу та якіснішу допомогу. В подальшому при впровадженні ідентичних систем в усіх областях, виникає можливість взаємозаміщення однієї системи іншою та створення сучасної служби 112.

 

Прес-служба УОЗ ТОДА

 


Читайте також