На засіданні Комітету з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування розглянуто проект Закону №4100 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України»
Депутати розглянули проект Закону №4100 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України». Окрім того, обговорено плани цифрової трансформації у медичній сфері; проект Закону № 4142 про систему громадського здоров’я; проект Закону № 4100 про внесення змін до Бюджетного кодексу України.
На засіданні Комітету з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування голова Комітету Михайло Радуцький повідомив, що даний законопроект системно пов’язаний з проектом Закону «Про Державний бюджет України на 2021 рік». Пропоновані ним зміни до Бюджетного кодексу України обумовлені необхідністю врегулювання правових засад функціонування бюджетної системи України, міжбюджетних відносин для здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на новій територіальній основі.
Він також звернув увагу, що запропонованими змінами до пункту 26 Прикінцевих положень Бюджетного кодексу України фактично скасовується норма Закону «Про державні фінансові гарантії» щодо фінансування програми медичної гарантії на рівні не нижче 5% ВВП та віднесення видатків на цю програму до захищених статей видатків бюджету, а також положення щодо необхідності розрахунку тарифів для визначення компонента оплати праці медиків з базовою величиною не менше 250% середньої базової зарплати в Україні за липень року, що передує плановому.
"Натомість Уряд пропонує нам визначити порядок та розміри фінансування програми медичних гарантій виходячи з наявних фінансових ресурсів державного та місцевих бюджетів. По суті це означає, що фінансування даної програми буде здійснюватися за залишковим принципом, що негативно позначиться на якості надання медичної допомоги та її доступності", - наголосив Голова Комітету.
Михайло Радуцький також висловив переконання, що Комітет має наполягати на тому, щоб норми закону щодо фінансування програми на рівні 5% ВВП і визначення мінімального рівня заробітної плати медиків виконувались, а не скасовувались.
Михайло Радуцький нагадав, що на минулому засіданні Комітет подав поправки до проекту бюджету на 2021 рік, які, зокрема, передбачають збільшення фінансування програми медичних гарантій з 123 до 220 мільярдів гривень (або 5% ВВП).
В обговоренні законопроекту взяли участь представники Міністерства охорони здоров’я України, Національної служби здоров’я України, ДП "Медичні закупівлі".
Комітет підтримав ряд пропозицій до законопроекту, зокрема: про вилучення із нього пункту щодо зміни обсягів фінансування програми медичних гарантій та визначення окладів медиків; доповнити та внести зміни в частині надання МОЗ права брати бюджетні зобов’язання за договорами закупівлі ліків; включити пропозиції, надані НСЗУ.
Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти проект Закону №4100 у першому читанні за основу із врахуванням наданих Комітетом пропозицій, та направити висновок щодо законопроєкту до Комітету з питань бюджету із проханням врахувати пропозиції, затверджені Комітетом.
Також члени Комітету заслухали Міністра цифрової трансформації Михайла Федорова та заступника Міністра охорони здоров’я України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації МОЗ Ярослава Кучера щодо планів цифрової трансформації у медичній сфері.
Серед найближчих планів, за словами Ярослава Кучера: нормативно правове врегулювання переходу від паперових форм до електронних документів і даних; сталий розвиток eHealth та її компонентів; розвиток Інформаційно-аналітичної системи «Централь 103»; створення онлайн-платформи супроводу міжнародних програм з охорони здоров’я, медичної та фармацевтичної освіти та науки в Україні; розвиток телемедицини.
Комітет прийняв рішення взяти до відома надану інформацію.